20 jaar Dirk & Dirk

zaterdag, 17 januari, 2015
20 jaar Dirk & Dirk

Onze burgemeester Dirk Claes & schepen Dirk Jacobs werden tijdens de jaarlijkse Nieuwjaarsreceptie van CD&V Rotselaar verrast met een viering voor hun '20 jaar' in het schepencollege.

De traditionele nieuwjaarsreceptie van onze afdeling, kreeg immers een verrassend verlengstuk voor de 2 Dirken. Het afdelingsbestuur vond dat beide heren een hulde verdienden omdat ze al 20 jaar deel uitmaken van het schepencollege in Rotselaar.

Bij het binnenkomen van de Sportoase De Toren konden de genodigden in de foyer reeds rondkijken en herinneringen ophalen op de expo die werd opgezet. Deze toonde een overzicht van de campagnes van de twee Dirken gedurende de afgelopen decennia. Verkiezingsaffiches, folders, krantenknipsels brachten het politiek parcours van beide heren mooi in beeld.

Nadat de receptie een uurtje bezig was, werd iedereen uitgenodigd naar de polyvalente zaal voor de grote verrasssing, een show voor Dirk & Dirk. Ze mochten plaatsnemen op het podium om een rist oude bekenden te ontvangen die samen met hen anekdotes en verhalen uit hun verleden oprakelden.

En er waren heel wat verrassingsgasten : chirovrienden van vroeger, Maurice Valkenaers (ere-schepen van Rotselaar), Karel Heyndrickx (oud-CD&V voorzitter Rotselaar), Herman Schuermans (Rock Werchter), Servais Verherstraeten (CD&V fractieleider in de Kamer), de 3 directeurs van de gemeentelijke basisscholen, hun vrienden die vroeger op hun verkiezingsaffiches figureerden en tot slot hun kinderen.  Later op de avond kwam ook minister van Justitie, Koen Geens nog op bezoek.

Het werd een leuke avond voor zowel onze twee feestvarkens als voor de ruim 350 aanwezigen.

Na de show werd er getoast op de jubilarissen en werd er nog lang en gezellig nagepraat bij een lekker drankje en hapje. De stoelen werden aan de kant geschoven en de dansvloer werd klaargemaakt voor een swingend en leuk dansfeest tot in de vroege uurtjes...

De Dirken blikten terug op een leuke verrassing, al wie er bij was keerde tevreden en blij terug huiswaarts.

Een avond en nacht om te koesteren !

De foto's kan je hier vinden http://www.rotselaar.cdenv.be/gallerij/20-jaar-dirk-dirk