200 deelnemers voor grote zwerfvuilactie

vrijdag, 25 maart, 2016
200 deelnemers voor grote zwerfvuilactie

De jaarlijkse zwerfvuilactie van de gemeente Rotselaar telde dit jaar een recordaantal vrijwilligers. Op de actiedag waren meer dan 100 vrijwilligers aanwezig.

De scholen Montfortcollege, de Klinker en 't Centrum deden daarna nog hun grote zwerfvuilactie met in totaal nog eens meer dan 100 leerlingen. Het is al het vijfde jaar op rij dat de gemeente deze actie organiseert en dat het aantal vrijwilligers stijgt nog", zegt schepen van Milieu Carine Goris (CD&V).

"Elk jaar komen er nieuwe verenigingen en bewonersdiensten bij. Nieuw is dat er meer en meer individuele inwoners op pad gaan om hun straat op te ruimen. Sluikstorten is een van de grootste vormen van ergernis bij onze inwoners. Vanuit de politiezone BRT willen we daarom een 'minder hinder reglement' opmaken, zodat de regels voor iedereen duidelijk zijn en de politie makkelijker kan optreden tegen overtreders", aldus nog Carine Goris.

Bron: HLN, SPK