Bewonersdiensten blazen verzamelen

dinsdag, 1 maart, 2011
Bewonersdiensten blazen verzamelen

Gemeente ontvangt alle 23 Rotselaarse bewonersdiensten voor jaarlijks overleg

Vertegenwoordigers van alle 23 bewonersdiensten van Rotselaar verzamelden voor hun jaarlijkse overleg.  De eerste bewonersdienst was deze van de vriendenkring in de Hellicht.   "Het moet ongeveer 15 jaar geleden zijn toen op de Middelberg de bewonersdienst ontstond", zegt burgemeester Dirk Claes.

"Het initiatief, dat er kwam door een gezamenlijke inbraakpreventie van de bewoners van enkele aangrenzende straten, groeide uit tot een buurtcomité dat allerlei kleine festiviteiten organiseert.   Ondertussen telt onze gemeente zo 23 bewonersdiensten.

Opvallend: bijna allemaal bezitten ze een petanquebaan, of hebben toch de bedoeling er één aan te leggen.   Vandaar dat het idee groeide om op 11 juli een groot gezamenlijk petanquetoernooi te houden, gekoppeld aan allerlei andere kleinere activiteiten in de buurten. Met de fiets zal dan van het ene naar het andere initiatief kunnen gereden worden", aldus Claes.

Bron: Het Laatste Nieuws - Sven Ponsaerts - 10/2/2011

Foto niet overnemen zonder bronvermelding: Sven Ponsaerts - HLN