BOUWWERKEN PROJECT TER HEIDE VAN START

zondag, 15 mei, 2011
BOUWWERKEN PROJECT TER HEIDE VAN START

Na maanden van intense voorbereidingen ontving de gemeente eind maart de nodige bouwvergunningen voor het project ‘ter heide’. Na het archeologisch vooronderzoek van de terreinen werd er begin mei gestart met de werken, die ongeveer een jaar zullen duren.

Samen met onze privépartners Van Roey / Sportoase zal er meer dan 10 miljoen euro worden geïnvesteerd in sport, recreatie en feestmogelijkheden voor onze verengingen (jeugd, sport, cultuur, senioren, …) en alle inwoners van de gemeente.

Aan de plas zal sporthal ‘de Meander’ worden uitgebouwd tot een modern sportcomplex met danszaal, zwembad en een vernieuwde cafetaria. De uitbating door Sportoase zorgt voor extra dienstverlening en ruimere openingsuren (7/7 sporten wanneer u maar wenst). Verenigingen, scholen en inwoners kunnen natuurlijk aan dezelfde tarieven blijven sporten door het gemeentelijke beslissingsrecht hierover. De uitbating van de plas zelf blijft in handen van de gemeente en natuurlijk blijft ook het zwemmen in de plas voor inwoners van Rotselaar gratis.

In zone Zuid aan toren ‘ter heide’ investeren we in twee verlichte voetbalvelden (waarvan één in kunstgras zodat het heel intensief kan worden bespeeld), petanque-banen, een skate- en multifunctioneel speelterrein en een speeltuin voor de kleinsten. Centraal komt er een moderne feest- en fuifzaal die door onze talrijke verenigingen kan worden gebruikt om al hun feesten, optredens en fuiven te organiseren. In de huurtarieven zullen speciaal goedkopere prijzen worden voorzien voor onze verenigingen.

De twee domeinen zullen met elkaar worden verbonden door een nieuwe fiets- en voetweg en vormen samen een uniek recreatiegebied van zo’n vijftien hectare. In de plannen werd er extra aandacht besteed aan milieuvriendelijke maatregelen zoals het hergebruik van regenwater, installatie van zonneboiler en een goede isolatie van de gebouwen zodat er zo weinig mogelijk energie zal worden verbruikt.

Bovendien komen er nog initiatieven om de groene zone rond de  Winge en de Plas aantrekkelijk in te richten voor de talrijke natuurliefhebbers en wandelaars. Zo zal u niet alleen rond de Plas kunnen joggen en wandelen, maar ook langs de Winge tot aan de Toren.

Voor voetbalclub Sportief Rotselaar werkte het gemeentebestuur een goede oplossing uit zodat ze tijdens de werken hun trainingen en competitie kunnen blijven verder zetten. De voetbalclub kan, na bemiddeling van de burgemeester, tijdelijk worden opgevangen op de sportvelden van het Montfortcollege.

In de zomer van 2012 hopen we de nieuwe infrastructuur al in gebruik te kunnen nemen!