Buiten spelen bij de Hummeltjes

donderdag, 24 september, 2015
Buiten spelen bij de Hummeltjes

Kinderkribbe ‘de Hummeltjes’ biedt kwalitatieve kinderopvang aan maar liefst 59 kinderen en zet daarbij extra in op een groene speelomgeving.

De Hummeltjes wordt uitgebaat door het Rotselaarse OCMW en biedt kinderopvang aan vele gezinnen van Rotselaar. In de vele dagelijkse activiteiten kunnen de kinderen elke dag buiten spelen.  Ze zet daarom extra in op een groene speelomgeving.

"Voor de kleuters en peuters is het spelen in de tuin of op het terras een extra troef. De tuin is er voorzien van talrijke leuke speelaccenten. Dankzij de vrijwillige inzet van enthousiaste kinderbegeleidsters wordt de tuin omgetoverd tot een waar speelparadijs voor de allerkleinsten", aldus schepen en ocmw-voorzitster Lucia Wouters.

Fietsen, ravotten, klimmen en op ontdekking gaan: het is allemaal mogelijk dankzij de ontdekkingswegjes door de tuin, het leuke fietsparcours en de volledig uitgeruste buitenkeuken. Aandacht voor natuurbeleving wordt gestimuleerd door een insectenhotel, de wilgen-muziekhut en de vele planten en struikjes.

Onlangs nog kwam er een ruime delegatie van andere kribbes uit de omgeving kijken naar het voorbeeld van de Hummeltjes.
Want kinderen die zo vaak buiten spelen, ontwikkelen zich beter en zitten beter in hun vel.
"En tevreden kinderen zorgen voor tevreden ouders!", aldus nog CD&V-schepen Lucia Wouters.