Buitenspeeldag 015

donderdag, 2 april, 2015
Buitenspeeldag 015

Rotselaar zet voluit in op kinderen en jonge gezinnen.  De Buitenspeeldag bezorgt honderden kinderen een geweldige namiddag vol spel en amusement. De diensten Jeugd en Sport brengen er een gevarieerd aanbod van leuke en creatieve activiteiten op het domein van Sportoase ‘De Toren’.

Speciaal in de kijker staat de button-fabriek, de skate-sessies, de eco-percussie en Theater Savooi. Dit naast de vele springkastelen, Circus-in-Beweging, speleoboxen, gekke fietsen, voetbalsessies, dansvoorstellingen, ballonkunstenaars en de kindergrime. Voor alle aanwezigen zorgt de gemeente Rotselaar voor ballonnen en een lekkere verassing van Danone.

In de button-fabriek creëer je een eigen persoonlijke button. Deze badge is een mooie herinnering aan de Buitenspeeldag. Op het skatepark leert een echte expert je de coolste tricks. Muziek maken met afvalmateriaal?

Dat kunnen we in Rotselaar! Enter-T bepaalt het ritme en haalt de muzikant in ons naar boven… Echte haarkunstenaars toveren je haar in een volledig nieuwe look en stylen onze kids, die vandaag écht de baas zijn in Rotselaar!

De gemeente Rotselaar stimuleert echt dat kinderen buiten spelen. Daarom worden er - samen met de scholen, (jeugd)verenigingen en bewonersdiensten - heel wat speciale initiatieven genomen. Nieuwe speelpleinen worden aangelegd met duurzame speeltuigen, speelbossen garanderen groene open ruimte in de dorpskernen en de speelstraten zorgen tijdens de vakanties voor plezier in de eigen buurt.

De organisatie van de Buitenspeeldag past dus perfect in dit plan van de gemeente Rotselaar: kinderen en jongeren op een creatieve manier naar buiten brengen om met elkaar te spelen en ravotten in een groene buurt!