'Dag van de Inwoner' zet inwoners centraal

dinsdag, 11 oktober, 2016
'Dag van de Inwoner' zet inwoners centraal

Op zaterdag 15 oktober organiseren gemeente Rotselaar en de cultuurraad de ‘Dag van de Inwoner’, een evenement waar iedereen welkom is om Rotselaar te ontdekken.

De gemeentediensten en het actieve verenigingsleven ontvangen je er met veel enthousiasme.

De eerste editie in 2014 kende een grote opkomst met meer dan 500 bezoekers. Reden te meer om dit najaar de succesformule te herhalen. De Dag van de Inwoner geeft alle inwoners de kans om in een gezellige en open sfeer kennis te maken met de gemeente en haar diensten.

“We vinden het contact met de inwoner heel belangrijk en stellen graag onze dienstverlening persoonlijk voor”, zegt schepen van Informatie en Evenementen Jelle Wouters.

Het bruisende verenigingsleven van Rotslaar kun je ontdekken dankzij de meer dan 40 verenigingen die deelnemen aan de verenigingenbeurs, een onderdeel van de Dag van de Inwoner. Met interactieve standen en verschillende demo’s stellen ze hun werking op een actieve manier voor. Je ontmoet er tal van interessante jeugd-, cultuur- en sportverenigingen voor jongeren, gezinnen en senioren.

“Ook reus Tone van de Rotselaarse reuzengilde zal te bewonderen zijn”, aldus voorzitter van de cultuurraad en medeorganisator Luc Van Asch.

Inhuldiging kunstgrasveld
De Dag van de Inwoner vindt plaats op het domein van Sportoase ‘de Toren’, waar pas een gloednieuw kunstgrasveld in aangelegd. Het veld wordt tijdens de Dag van de Inwoner officieel ingehuldigd om 16 uur met een galawedstrijd tussen Sportoase en bestuursleden en trainers van Sportief Rotselaar, de club die er haar thuiswedstrijden speelt.

“Verwacht van deze Dag van de Inwoner geen saaie beurs, maar een warme ontvangst waar je letterlijk en figuurlijk kunt proeven van alles wat Rotselaar te bieden heeft”, verzekert Jelle Wouters.