Finse Piste in Rotselaar

vrijdag, 7 oktober, 2011
Finse Piste in Rotselaar

Lopen, joggen en wandelen zijn populaire sporten bij tal van sportievelingen. Wie aan de plas vertoeft, zal zeker vaststellen dat er heel wat inwoners hun loopschoenen aantrekken om de conditie op peil te houden.

Via verschillende kanalen krijgen we de vraag om als gemeentebestuur een verlichte Finse piste aan te leggen.

Sinds kort worden er voor de aanleg van een Finse piste ook subsidies voorzien door de Vlaamse regering. Daarom hebben we beslist om een verlichte Finse looppiste van 1.000 m aan te leggen rond de nieuwe parking en sportterreinen aan toren Ter Heide.

Zo kan deze populaire sport in de meest ideale omstandigheden en op een goede ondergrond gebeuren. Aangezien de looppiste wordt verlicht, zullen onze inwoners ook in de donkere herfst- en winteravonden verder en veilig kunnen blijven sporten.

De normale kostprijs voor aanleg van een Finse piste van 1 km bedraagt ongeveer 130.000 euro.

Bij de aanleg van zone zuid aan toren Ter Heide zijn reeds voor 40.000 euro werken voorzien die we niet extra moeten maken voor de aanleg van de Finse piste. Met de bijkomende subsidie van 60.000 euro van de Vlaamse regering zorgt dit dat we voor een extra investering van slechts 30.000 euro een gloednieuwe Finse piste kunnen aanleggen!

De realisatie van dit project betekent een grote bijkomende meerwaarde voor project Ter Heide. Onze inwoners zullen er ongetwijfeld de de ‘sportieve’ vruchten van kunnen plukken!

Dirk Jacobs
Schepen van sport