Frans Drijversplein

vrijdag, 19 december, 2014
Frans Drijversplein

Op 29 december 2014 wordt de 100-jarige overlijdensdatum van Frans Drijvers herdacht. Ter gelegenheid van deze gebeurtenis en na advies van de Cultuurraad, krijgt het plein aan het administratief centrum de naam ‘Frans Drijversplein’ toegekend.

Frans Drijvers werd geboren op 4 april 1858 in Rotselaar.

De sociaal bewogen Vlaams priester was een veelzijdig man. Vlaamse zaak, geloof, sociale actie en onderwijs zijn de belangrijke pijlers in het leven van Frans Drijvers. Met welsprekendheid en vuur verkondigde hij zijn mening in inspirerende gedichten, bewogen godsdienstige publicaties en diverse artikels in de gedrukte pers.

Ter gelegenheid van de 150ste geboortedag van Frans Drijvers schonk Vlaanderen Morgen het bekende standbeeld van deze sociaal bewogen Vlaamse priester aan de gemeente Rotselaar en haar inwoners. Het standbeeld kreeg een ereplaats in de binnentuin van het administratief centrum. In december 2014 verleent het gemeentebestuur van Rotselaar als grote blijk van erkentelijkheid het plein aan het gemeentehuis de naam ‘Frans Drijversplein’.