Gemeente Rotselaar: nieuw vanaf 4 juli


zondag, 3 juli, 2016
Gemeente Rotselaar: nieuw vanaf 4 juli

Vanaf 4 juli veranderen de openingsuren van de gemeente Rotselaar. We gaan zo voor een betere en snelle dienstverlening voor de inwoners.

Dit betekent in de praktijk dat extra medewerkers worden ingezet tijdens de openingsuren en de dossiers sneller worden behandeld wanneer het administratief centrum gesloten is.

Elke inwoner kan een bezoek op afspraak regelen, ook wanneer de diensten achter gesloten deuren werken. Tegelijk breidt Rotselaar haar digitale dienstverlening uit: bouwaanvragen kunnen vanaf 4 juli ook online worden gedaan.
 
Afspraak ook buiten de openingsuren
Vanaf 4 juli is het mogelijk om op afspraak langs te komen, zelfs wanneer het administratief centrum gesloten is voor de bezoeker.

“Wanneer mensen de dienst Bouwen bezoeken, is dit vaak voor een meer complexe vraag. Door een bezoek op afspraak mogelijk te maken, kunnen de medewerkers voldoende tijd uittrekken per persoon en worden wachttijden verkort”, zegt burgemeester en schepen van Ruimtelijke Ordening Dirk Claes. Een bezoek op afspraak beperkt zich niet enkel tot de dienst Bouwen. Men kan met elke dienst een afspraak maken.
 
Digitale bouwaanvraag
Met de start van de digitale bouwaanvraag breidt de gemeente Rotselaar haar digitale dienstverlening uit. Je kunt vandaag al heel wat afhandelen via je computer thuis: je adres wijzigen, een boek van de bib verlengen of een uittreksel uit het strafregister of een ander attest aanvragen en ontvangen. Ben je van plan om te (ver)bouwen, een tuinhuis, zwembad of andere zaken rond je woning te plaatsen, dan kun je dit vanaf 4 juli ook online doen. Bovendien kun je aan de snelbalie op de dienst Leven terecht voor de afgifte van documenten, het inkijken van openbare onderzoeken en voor de muizen- en rattenbestrijding.
 
Aangepaste openingsuren
Om de dienstverlening van de gemeente nog meer te optimaliseren, nam Rotselaar de piek- en daluren van de loketten onder de loep. Uit de resultaten blijkt dat het efficiënter is om tijdens de daluren te sluiten, zodat de diensten kunnen doorwerken met dossiers en zo de behandeltermijn verkorten. Ter compensatie krijgen de loketten tijdens de piekuren extra bezetting van medewerkers. Zowel het administratief centrum als de bibliotheek passen hun openingstijden aan.
 
Het administratief centrum is, behalve woensdag, elke voormiddag open tussen 9 en 12 uur.
Daarnaast kunnen de inwoners er ook op maandagavond en woensdagnamiddag terecht. Op zaterdagvoormiddag is bijkomend het loket Leven voor alle burgerzaken geopend.
 
Praktisch: openingsuren

Administratief centrum (Provinciebaan 20)
maandag: 9 - 12 u. en 17 - 20 u.
dinsdag: 9 - 12 u.
woensdag: 14 - 17 u.
donderdag: 9 - 12 u.
vrijdag: 9 - 12 u.                      
zaterdag: 9 - 12 u. (Snelbalie Leven)

Bibliotheek (Provinciebaan 2)
maandag: 10 - 12 u. en 18 - 20 u.
dinsdag: 10 - 12 u. en 14 - 20 u.
woensdag: 14 - 17 u.
donderdag: 10 - 12 u. en 18 - 20 u.
vrijdag: 10 - 12 u.
zaterdag: 10 - 13 u.