Gemeente Rotselaar organiseert buurtbabbel: CD&V is er klaar voor!

vrijdag, 5 december, 2008
Gemeente Rotselaar organiseert buurtbabbel: CD&V is er klaar voor!

In ons verkiezingsprogramma hadden we het reeds beloofd, de organisatie van Buurtbabbels, waarbij de bewoners rechtstreeks worden geïnformeerd over de plannen aangaande hun deelgemeente en waarbij zij ook rechtstreeks aan de betrokken mandatarissen hun visie kunnen geven.

De inspiratie hiervoor was niet ver te zoeken. De voorbije jaren organiseerde de partij reeds in de alle deelgemeenten diverse buurtbabbels waar telkens een aantallen geïnteresseerde inwoners op af kwamen.

Dinsdag 19 november was het dan zo ver. Zo’n 100-tal inwoners uit Rotselaar-Centrum verzamelden zich in de Mena om de eerste gemeentelijke Buurtbabbel bij te wonen. Na een sfeervolle fotoreportage, waarbij Rotselaar vanuit diverse hoeken in beeld werd gebracht, gaven burgemeester, schepenen en voorzitter van het OCMW een overzicht van de projecten die in het recente verleden op poten werden gezet.

Ook de plannen voor de volgende maanden en jaren werden uit de doeken gedaan. Hierbij kwamen uiteraard ook de plannen ivm Toren Terheide, de doortocht van Rotselaar, de winterdijk, de verbouwingen aan de school ’t Centrum en nog vele andere aan bod.

Na een korte pauze kregen de beleidsmensen dan een hele reeks vragen voorgeschoteld. Deze vragen kwamen enerzijds van de aanwezige inwoners, maar anderzijds kwamen ze ook voort uit een ruime bevraging bij de Rotselaarse verenigingen.

Ter voorbereiding van deze buurtbabbel hadden de CD&V en N-VA-afdelingen nl. het plan opgevat om zoveel mogelijk vertegenwoordigers van verenigingen een bezoek te brengen en te polsen naar de mogelijke knelpunten in het beleid.

Tijdens de buurtbabbel werd dan ook geen enkele vraag uit de weg gegaan. Vragen over de nieuwe zaal aan Toren Terheide, de parking achter het gemeentehuis, de verkeersituatie in het centrum van Rotselaar, de buitenschoolse kinderopvang, de telefonische bereikbaarheid van het gemeentehuis, de verlichting van de gemeentelijke gebouwen, de beschikbaarheid van vergaderlokalen, enz… werden in alle openheid beantwoord.

Nu reeds wordt er gewerkt aan de voorbereiding van de volgende Buurtbabbel op 16 februari in Rotselaar-Heikant. Heeft u vragen die u die avond graag zou beantwoord zien, aarzel dan niet en spreek één van de vele CD&V of N-VA-leden aan. Zij zullen er voor zorgen dat die zeker behandeld zullen worden. Want inspraak en participatie zijn geen loze woorden voor de huidige meerderheid.