Jelle Wouters gekozen als nieuwe boegbeeld

dinsdag, 10 januari, 2017
Jelle Wouters gekozen als nieuwe boegbeeld

Zondagavond hebben de partijleden van CD&V Jelle Wouters aangeduid als nieuwe lijsttrekker en Dirk Claes als lijsttrekker.

Federaal minister Koen Geens trok hiervoor speciaal naar Rotselaar en maakte er het nieuws bekend in aanwezigheid van bijna 300 sympathisanten.

Jelle Wouters wordt het boegbeeld van CD&V Rotselaar. Hij maakt sinds 2004 deel uit van het partijbestuur. Sinds 2013 is Jelle als eerste schepen bevoegd voor Jeugd, Kinderopvang, Evenementen en Informatie.

Dirk Claes aangeduid als lijstduwer
Huidig burgemeester Dirk Claes zal bij de verkiezingen de CD&V-lijst duwen. Hij wil zijn ruime ervaring en kennis ten dienste blijven stellen van de gemeente en de nieuwe mandatarissen.

“Met Jelle Wouters kiezen we voor een bekende, jonge figuur met  sterke inhoudelijke talenten. Zo zetten we opnieuw een belangrijke stap in de vernieuwing en verjonging van onze ploeg. Ik zal de nieuwe kopman en kandidaat-burgemeester dan ook volop steunen. Zelf wil ik me nog enkele jaren blijven engageren ten dienste van onze gemeente en de inwoners om nog enkele lopende initiatieven verder in goede banen te leiden”, aldus burgemeester Claes.

CD&V schaart zich eensgezind achter nieuwe kopman
CD&V-voorzitter Annemie Meulemans is uitermate tevreden met de ruime steun waarmee de leden de nieuwe lijsttrekker en -duwer hebben aangeduid. “Het is geweldig dat deze belangrijke stap zo eensgezind wordt gezet. Jelle Wouters heeft zich de afgelopen jaren ontpopt tot een sterke schepen die luistert naar de inwoners en een vernieuwend beleid durft te voeren. Tegelijk zullen we kunnen blijven rekenen op de ervaring van Dirk Claes. Deze beslissing kan op het volle vertrouwen van onze achterban rekenen”.

Vernieuwend toekomstproject
Het nieuwe boegbeeld reageert enthousiast op deze uitdaging. “Het is een zware verantwoordelijkheid, maar ik heb hier geweldig veel zin in. Samen met een ijzersterke ploeg van gedreven teamgenoten wil ik een vernieuwend en dynamisch toekomstproject realiseren. We zullen de goede band met onze inwoners nog versterken en samen bouwen aan de toekomst van een modern, groen en bruisend Rotselaar”, aldus Jelle Wouters.