Jeugdwerkers: Bedankt !

vrijdag, 9 september, 2016
Jeugdwerkers: Bedankt !

Het einde van de zomer is hét ideale moment om onze jonge vrijwilligers te bedanken met een lekkere bbq, een fris pintje en veel comedy.

Het einde van de zomer is hét ideale moment om onze jonge vrijwilligers te bedanken. Vele jongeren hebben zich een werkjaar lang ingezet in de scouts, chiro en het jeugdhuis. De animatoren van speelplein ‘De Schavuit’ zorgden ervoor dat honderden kinderen de vakantie van hun leven hadden terwijl hun ouders buitenshuis gingen werken.

"We moeten echt beseffen hoeveel werk en voorbereiding deze jonge vrijwilligers in deze activiteiten steken. Vaak gaat bijna al hun vrije tijd er naartoe", zegt schepen voor Jeugd Jelle Wouters.

Het is een engagement vanuit idealisme, maar ook vanuit een sterke sociale overtuiging om de mensen in onze gemeente dichter bij elkaar te brengen.

Het is dankzij de inzet van deze jongeren dat kinderen in hun jeugdbeweging leren om met elkaar samen te leven (bijvoorbeeld op kamp, op trektocht of dropping) en al doende ervaren hoe ze goed kunnen reageren op de uitdagingen van onze wereld.

Precies het jeugdhuis zorgt dat er een plek is waar de jongeren in het weekend thuis komen en zich tijdens de vakanties amuseren met vrienden. Daar kan je uit de bocht gaan, maar is er tegelijk toch voldoende sociale controle van de maten zodat het niet helemaal verkeerd afloopt. Met de organisatie van fuiven en events beleven we, dankzij hen, de meest creatieve jeugdculturen en leren ze zelf wat het betekent om verantwoordelijkheid op te nemen.

"Het is een sociaal engagement dat onbetaalbaar is. Deze inzet kunnen we dus ook niet genoeg in de verf zetten. De gemeente Rotselaar nodigde daarom alle jeugdwerkers, op het einde van de zomer, uit om samen te genieten van de laatste zonnestralen.  Met een lekkere bbq, een fris pintje en veel comedy werd het een prachtige zomeravond in geweldig goed gezelschap", vertelt schepen voor Jeugd Jelle Wouters.

Jeugdwerkers, jullie zijn onze helden!