Kinderopvang Heikant is vernieuwd

vrijdag, 8 december, 2017
CD&V-gemeenteraadsleden Nathalie Nouwen en Ilse Michiels aan de BKO in Rotselaar-Heikant

De werken voor de vernieuwing van de buitenschoolse kinderopvang in Rotselaar-Heikant zijn gerealiseerd: het gemeentebestuur investeerde meer dan 90.000 euro in deze kinderopvang.

De belangrijkste werken die werden gerealiseerd in Stekelbees Heikant zijn de vernieuwing van de verschillende speelkamers , het sanitair (toiletten, lavabo’s en wastafels) en de centrale traphal.

Daarnaast is er ook bijzondere aandacht voor de veiligheid (met nieuwe brand- en toegangsbeveiliging) en de realisatie van een energiezuinig gebouw door elektriciteitswerken en een nieuwe verwarming.

"Het gemeentebestuur van Rotselaar gaat resoluut voor een kwalitatieve en flexibele schoolse opvang voor álle kinderen en zonder wachtlijsten. Zo ondersteunen we u heel concreet in de combinatie van werk en gezin" vertelt schepen van Kinderopvang Jelle Wouters. Jaarlijks investeert het gemeentebestuur meer dan 235.000 euro werkingsmiddelen in de schoolse kinderopvang.

Dit professionele opvangaanbod moet gebeuren in een veilige en speelvriendelijke infrastructuur. Daarom is dit vernieuwingsproject alweer een belangrijke realisatie die goed is voor het welzijn van de kinderen in Rotselaar-Heikant.