Koningin Mathilde op bezoek in Wezemaal

vrijdag, 17 maart, 2017
Koningin Mathilde op bezoek in Wezemaal

Met de 'Dag van de Zorg' mocht burgemeester Dirk Claes (CD&V) een stralende Koningin Mathilde in ‘De Wissel’ te Wezemaal ontvangen. Een enthousiaste Koningin sprak, tijdens haar bezoek, haar steun en bewondering uit voor dit sociale project voor kwetsbare jongeren.

Jaarlijks bezoeken een 200-tal jongeren en gezinnen De Wissel. Dit centrum onthaalt deze jongeren en hun gezinnen in een warme en huiselijke omgeving. De vrijwilligers stonden centraal bij dit bezoek. Ruim 45 vrijwilligers zijn, naast de 65 personeelsleden, op heel verschillende manieren actief in De Wissel.

De Koningin luisterde ook emotioneel naar twee ontroerende getuigenissen. Het is fantastisch hoe krachtig deze mensen – directie, begeleiders en gasten – samen proberen om het leven van vele mensen terug op de rails te krijgen.

"Zoveel dank aan al deze mensen voor hun stille en super krachtig sociaal engagement. Dank aan onze Koningin om hen, met haar enorm gewaardeerde bezoek, de aandacht te geven die ze echt wel verdienen" vertelt burgemeester Dirk Claes.