Kunstroute

maandag, 21 november, 2016
Kunstroute

Tijdens de 4 weekends van november hebben meer dan 80 kunstenaars hun atelier open gezet tijdens  de 4de editie van de Hagelandse kunstroute.

De Kunstroute is een win-win situatie voor de kunstenaar, de kunstliefhebber en de gemeente Rotselaar. De Kunstroute Noord Oost Hageland wordt georganiseerd door de Intergemeentelijke Culturele Samenwerking waarvan het gemeentebestuur van Rotselaar actief lid is.

Deze Hagelandse kunstroute is een prachtig initiatief dat we echt moeten koesteren. Het is gemeenschapsversterkend en het is tegelijk ook een maatschappelijk goed onderbouwd kunstproject. Het opent deuren, letterlijk en figuurlijk, tussen verschillende groepen mensen en tal van kunstvariaties.

"De kunstenaars plaatsen hierbij zowel hun werk als de omgeving waarin ze leven in de belangstelling. Ze werken vaak op mooie en onverwachte plekken. Tijdens deze Kunstroute kom je bij hen — als ‘voyeur’ — binnen om met hen kennis te maken in een unieke sfeer die kunst ademt" vertelt schepen van Cultuur Dirk Jacobs.

Ook in onze gemeente Rotselaar namen bijna 30 kunstenaars deel en in het weekend van 19 en 20 november hebben zij hun vele bezoekers met open armen ontvangen. Voor CD&V Rotselaar is dit één van de sterke projecten om de vele sterke kunstenaars van bij ons in de spotlights te zetten en de inwoners rechtstreeks met hen in contact te brengen.

Een delegatie van het schepencollege trotseerde het stormachtige weer en kon we op meerdere locaties vaststellen dat het alweer een geslaagde editie met schitterende kunstwerken was!