Lokaal Dienstencentrum 'Oude Pastorie'

woensdag, 25 maart, 2015
Foto: Sven Ponsaerts, HLN

Lokaal Dienstencentrum Oude Pastorie Werchter viert zijn 10 jaar! Meer dan 350 bezoekers waren erbij in Werchter.

Zo werd kennis gemaakt met het ruime aanbod activiteiten, de sociale dienstverlening, de vernieuwde NOAH-dagopvang en de VALBUS.

10 jaar geleden startte het Lokaal Dienstencentrum Oude Pastorie. Sindsdien ontvangt het centrum elk jaar honderden enthousiaste mensen. Samen met de vrijwilligers van het centrum creëren ze tientallen verrassende en interessante activiteiten voor een breed publiek, ook voor u!

Schepen en OCMW-voorzitter Lucia Wouters: “Een sociaal beleid dicht bij de mensen is een prioriteit voor CD&V Rotselaar. Dit Lokaal Dienstencentrum is, dankzij de inzet van het OCMW en vele vrijwilligers, het sociale gezicht van onze gemeente”.

Wat doet het Lokaal Dienstencentrum Oude Pastorie Werchter?
Lokaal Dienstencentrum Oude Pastorie organiseert buurtgerichte ontmoetingen, diensten en activiteiten vanuit een laagdrempelige infrastructuur. Onthaal en ontmoeting, informatieve, recreatieve en vormende activiteiten dragen bij tot een verhoogde zelfstandigheid. Ze versterken het sociale netwerk van de bezoekers.

Een greep uit het aanbod van activiteiten: taalcursussen, teken- en aquarelcursus, repair- en computercafé, yoga, bloemschikken, brei- en creaclub, patchwork, ... De activiteiten worden aangevuld met infosessies, vormingen en workshops over actuele thema’s zoals koken, computercursussen, mindfulness, …

LDC Oude Pastorie beschikt ook over een uitgebreide sociale dienstverlening die de thuiszorg ondersteunt:
-    Boodschappen-, gezelschaps- en klusjesdienst
-    Bedeling van maaltijden aan huis
-    Mantelzorgtoelage
-    Middagrestaurant
-    Minder Mobielencentrale
-    Noodoproepsystemen
-    Poetsdienst
-    Seniorenwoningen
-    NOAH-dagopvang (Familiehulp)

Meer informatie en een overzicht van alle activiteiten: www.rotselaar.be  (Welzijn)