Meer en beter vervoer, voor iedereen

donderdag, 1 oktober, 2015
Meer en beter vervoer, voor iedereen

De Mindermobiele Centrale biedt een prachtige service: betaalbaar vervoer voor personen met mobiliteitsproblemen, senioren of mensen met een beperkt inkomen.

“Dit succesvolle initiatief staat - dankzij het Lokaal Dienstencentrum en veel vrijwillige chauffeurs - garant voor 1.250 ritten per jaar en 44.000 kilometers” aldus schepen en ocmw-voorzitster Lucia Wouters. Vaak gaat het over een familiebezoek, een rit naar het ziekenhuis, boodschappen of even langs het postkantoor.

Nieuw sinds deze zomer is ook de Dienst Aangepast Vervoer. “Rotselaar zorgt, samen met vzw Mobiel, voor een nieuwe minibus met een lift voor rolstoelgebruikers. Personen met een handicap of een beperkte mobiliteit kunnen zich zo vlot verplaatsen” vult schepen Lucia Wouters aan. En neem je graag een begeleider mee, dan kan dit zelfs kosteloos!

Ontdek alle diensten aan huis en activiteiten van het Lokaal Dienstencentrum: www.digitaalsociaalhuis.be/rotselaar