Mensen met handicap hebben stem in Rotselaars beleid

zondag, 28 mei, 2017
#teamrotselaar Gert Heylen, Gie Van Aerschot en Nicole Verhoelst rond Jan Vanborren.

De ‘Raad voor Personen met een Handicap’ is jarig: alle vrijwilligers werden speciaal voor deze 15de verjaardag getrakteerd op een lekkere brunch.

Voor #teamrotselaar telt iedereen mee! Mensen met een handicap hebben vaak heel wat moeilijkheden in hun dagelijkse leven. “Daarom verdienen ze onze grootste steun” vertelt CD&V-schepen van Sociale Zaken Gert Heylen.

Deze adviesraad organiseert succesvolle acties en geeft tips om concrete problemen aan te pakken. Tal van initiatieven zorgen voor een betere toegankelijkheid in gebouwen, meer parkeerplaatsen met blauwe kaart, uitbreiding van het aanbod G-sporten en creatieve doedagen en leuke uitstapjes met jongeren. En met het ABENO-pad heeft Rotselaar de eerste Vlaamse wandelroute voor rolstoelen!

Jan Vanborren nam in 2002 als schepen het initiatief om de belangen te verdedigen van mensen met een handicap en ze een krachtige stem te geven in het gemeentelijke beleid. Jan ontving hiervoor van alle vrijwilligers de ‘Zilveren Abeno’, een trofee voor zijn grote verdienste.