Minder Mobielen Centrale Rotselaar blaast 20 kaarsjes uit!

zondag, 20 maart, 2016
Schepen van Sociale Zaken Gert Heylen en de vrijwilligers van de MMC

Schepen van Sociale Zaken Gert Heylen bedankte de vrijwilligers die dankzij hun engagement personen met een beperkte mobiliteit toch de kans geven om zich met de auto te verplaatsen.

Het doel van de Minder Mobielen Centrale is om verplaatsingmogelijkheden aan te bieden aan mensen met een beperkte mobiliteit.

Dit initiatief haalt de mensen uit hun sociaal isolement. Het gaat hier vaak om oudere mensen, mensen met een handicap of mensen die zelf geen wagen bezitten.

Vandaag leggen 15 chauffeurs jaarlijks 1.551 ritten af, goed voor om en bij de 63.000 km. De dienstverlening bereikt nu 131 inwoners van onze gemeente.
De ritten gaan bijvoorbeeld naar de dokter, winkel, familiebezoek of een bezoek aan een vereniging.

Deze cijfers bewijzen hoe belangrijk deze dienstverlening is binnen het aanbod van ons dienstencentrum.

Op zondag 20 maart 2016 werden de vrijwilligers die deze dienstverlening mogelijk maken in de bloemetjes tijdens het jaarlijkse vrijwilligersfeest van OCMW Rotselaar. In totaal waren er in 2015 niet minder dan 62 vrijwilligers actief binnen het Lokaal Dienstencentrum ‘Oude Pastorie’.

Naast de Minder Mobielen Centrale zetten ze zich o.a. in voor de gezelschapsdienst, de boodschappendienst, het middagrestaurant, het repair-café, het computer-café, taallessen, hobbynamiddagen (bloemschikken, teken-en aquarelcursussen, crea en patchwork, naaien en breien), kooklessen, yogalessen, gezondheidswandelingen en uitstappen allerhande.

"Het is maar dankzij de hulp en de inzet van deze vrijwilligers dat we in ons dienstencentrum een uitgebreide waaier van activiteiten kunnen aanbieden aan onze inwoners. Hun bijdrage is dan ook van onschatbare waarde. Met dit vrijwilligersfeest willen we tonen dat we hun inzet waarderen en hen bedanken door hen van een fijne en lekkere namiddag te laten genieten", vertelt schepen van Sociale Zaken Gert Heylen.