Minister Vandeurzen en Gezinsbond in Rotselaar voor kinderopvang

maandag, 15 mei, 2017
Minister van Gezin Vandeurzen feliciteerde met Jelle Wouters over het uitgebreide opvangnetwerk in Rotselaar

Op de 'Dag van het Gezin' presenteerde de Gezinsbond de resultaten van een groot onderzoek over vakantieopvang in Rotselaar aan Vlaams CD&V-minister van Gezin Jo Vandeurzen.

Uit de resulaten van dit onderzoek blijkt dat vele Vlaamse gezinnen tijdens de schoolvakanties beroep doen op opvang. Dit betekent echter vaak een echte zoektocht. Op de ‘Dag van het Gezin’ presenteerde de Gezinsbond de resultaten van dit onderzoek in Rotselaar aan Vlaams minister van Gezin Jo Vandeurzen.

Schepen van Kinderopvang Jelle Wouters verwelkomde de Gezinsbond graag in kinderopvang ‘Stekelbees’ in Rotselaar-centrum.

“Het is belangrijk dat er een zo uitgebreid mogelijk vakantieaanbod wordt gerealiseerd. Omdat kinderen zo een fijne vakantie beleven, maar ook omdat we een goede oplossing willen geven aan ouders in de vaak moeilijke combinatie van werk en gezin”, aldus Jelle Wouters.

Uitbreiding vakantieaanbod
Rotselaar realiseert een sterke uitbreiding van het vakantieaanbod. In de paas- en zomervakantie van 2017 worden maar liefst 60 vakantie-initiatieven aangeboden.
Het hele aanbod is centraal gebundeld in een handige vakantiekalender met alle activiteiten per vakantiedag. Minister Vandeurzen feliciteerde Rotselaar met haar uitgebreide aanbod kinderopvan.

“De gemeente realiseert alleen in de zomervakantie al 2.500 vakantieplaatsen en daar bovenop komt nog het aanbod van de externe organisaties en de verenigingen”, aldus schepen Jelle Wouters. Het hele aanbod is centraal gebundeld in een handige vakantiekalender met alle activiteiten per vakantiedag.