Mpunt maakt melden makkelijk


woensdag, 1 maart, 2017
Mpunt maakt melden makkelijk

Rotselaar zet verder in op een goede dienstverlening en zorgt met Mpunt dat meldingen van inwoners snel en efficiënt een oplossing krijgen.

Mpunt is een gebruiksvriendelijk meldingsplatform dat iedereen online de kans geeft om een probleem te melden. Met dit systeem zet Rotselaar verder in op digitale dienstverlening. Inwoners zijn weer een stukje minder afhankelijk van openingsuren, terwijl medewerkers sneller aan de slag kunnen met een melding.

Meldpunt is specifiek voor Rotselaar ontwikkeld en verzamelt alle meldingen in één handige databank. De verschillende diensten van de gemeente Rotselaar werken via deze databank permanent samen en verzekeren zo een snelle dienstverlening.

Langs de gebruikerskant kun je op een interactieve kaart zien welke meldingen al gedaan zijn en wat nog in behandeling is of al opgelost. Wie er voor kiest zijn melding publiek te maken, biedt anderen ook de mogelijkheid om het antwoord van de gemeente online mee op te volgen. Zo kunnen alle inwoners zich gemakkelijk informeren over wat er hun buurt staat te gebeuren.

Directe updates via  e-mail
"Rotselaar is de eerste gemeente in Vlaams-Brabant die dit uitgebreide systeem van meldingenbeheer toepast", zegt schepen van Communicatie Jelle Wouters. Door een intensieve samenwerking met de verschillende diensten is dit Mpunt afgestemd op de specifieke noden van onze gemeente.

“Onze inwoners zijn de ogen en oren van Rotselaar. Want ze kennen de situatie in hun buurt natuurlijk het beste. Met dit nieuwe systeem staan ze in rechtstreeks contact met elkaar en de gemeentelijke diensten om samen mogelijke problemen snel en efficiënt aan te pakken”, aldus schepen Jelle Wouters.

Digitale kaart met foto’s
Het nieuwe online meldingssyteem werkt zeer eenvoudig. Je surft naar www.rotselaar.be/mpunt en geeft je melding samen met je gegevens in. De exacte locatie van het probleem kan je aanduiden op de digitale kaart. Een handige extra aan dit systeem is dat je nu ook foto's kunt uploaden om je melding te verduidelijken.

Zo krijgen de gemeentelijke diensten een goed beeld van de situatie en kunnen ze zich meteen focussen op de behandeling ervan. Als er nieuws is, krijg je als melder steeds een update in je mailbox, je hoeft dus zelf niet meer rond te bellen of te mailen.

Wie geen toegang heeft tot internet zal natuurlijk op een andere manier verder geholpen worden. Maar wie Mpunt gebruikt, is onmiddellijk overtuigd van de vele voordelen.

“Op die manier zal Mpunt het afhandelen van meldingen versnellen en vergemakkelijken. Rotselaar zet zo extra in op een snelle en klantvriendelijke dienstverlening voor onze inwoners”, besluit schepen Jelle Wouters.

Documenten