Nieuw politiekantoor aan gemeentehuis

dinsdag, 15 november, 2011
Nieuw politiekantoor aan gemeentehuis

Voor CD&V Rotselaar is een goede dienstverlening naar onze inwoners een belangrijke prioriteit. Vanuit vele hoeken kregen we de vraag naar een nieuw wijkkantoor voor onze politiediensten. Het huidige gebouw is verouderd en voldoet niet meer aan de moderne vereisten voor een moderne en klantgerichte politiewerking.

Een gebruiksvriendelijke infrastructuur geeft onze politiediensten de mogelijkheid om bezoekers discreet en in optimale omstandigheden te ontvangen. Bovendien komt een functioneel kantoor ook de wijkwerking van de politie rechtstreeks ten goede.

Daarom besliste de Gemeenteraad zopas dat er een nieuw wijkkantoor zal worden gebouwd. Er zal binnenkort een ontwerper worden aangesteld die deze plannen zal concreet maken. De gemeente Rotselaar treedt op als bouwheer en draagt ook de kost voor de realisatie van het project. De politiezone BRT (Begijnendijk-Rotselaar-Tremel) zal nadien het gebouw en de grond van de gemeente overkopen.

Het nieuwe gebouw komt op het pleintje in de Parkstraat. Dit is vlakbij het Administratief Centrum en het Vrijetijdscentrum ‘Mena’. Bezoekers kunnen in de toekomst dus een bezoek aan de verschillende gemeentediensten vlot combineren. De uitgebreide parking en fietsenstalling aan het gemeentehuis zorgen bovendien voor een goede bereikbaarheid.