Nieuwe fuifzaal is een feit !

woensdag, 29 augustus, 2012
Nieuwe fuifzaal is een feit !

NIEUWE FUIFZAAL IS EEN FEIT

Rotselaar heeft eindelijk eigen fuifzaal

De gloednieuwe zaal ligt centraal aan toren ‘Ter Heide’ en is vanuit alle hoeken van onze gemeente goed bereikbaar. Het is de beste garantie om, ook in de toekomst, dicht bij huis te kunnen fuiven
. De vraag naar een eigen, vaste fuifstek leeft enorm bij de jongeren. De Jeugdraad organiseerde zelfs een raid om deze eis kracht bij te zetten.

JONG CD&V heeft die terechte eis steeds gesteund.
In 2006 werd de vraag naar een fuifzaal dan ook opgenomen in ons programma en - na de verkiezingen - in het gemeentelijk beleidsprogramma. De afgelopen jaren hebben we het gemeentebestuur herhaaldelijk, soms tot vervelens toe, blijven herinneren aan deze belofte. Eerlijk gezegd hebben ook wij weleens getwijfeld of het er allemaal nog van zou komen…

In 2010 kwam de gemeente haar toezegging na en werden knopen doorgehakt voor een nieuwe zaal om fuiven, optredens en concerten te organiseren. De nieuwe fuifzaal maakt deel uit van het sport- en recreatieproject ‘Ter Heide’ met nieuwe sportvelden, skatepark, Finse looppiste en de uitbreiding van de sporthal aan de Plas.

De geluidsdichte zaal met podium, uitschuifbare tribune, vestiaire en mobiele tap kan nu volop worden gebruikt. Bij het vastleggen van de huurtarieven is er bewust gekozen voor een speciaal verlaagd tarief voor verenigingen en inwoners. Zo blijft het voor iedereen betaalbaar om de nieuwe infrastructuur te gebruiken. De eerste reacties van de jeugdverenigingen zijn alvast heel positief.

Samen met de jongeren en jeugdverenigingen zal de nieuwe zaal verder worden uitgebouwd tot de ideale fuiflocatie in onze gemeente. De Jeugdraad heeft hierbij een grote rol en is volgens ons de belangrijkste partner in het uittekenen van het toekomstige jeugd- en fuifbeleid.

Met de nieuwe fuifzaal, de tussentijdse fuifcheques en de succesvolle gratis nachtbussen is het beloofde JONG CD&V-programma gerealiseerd. Binnenkort vind je hier de nieuwe speerpunten waarmee we op 14 oktober naar de verkiezingen trekken . Tips of suggesties zijn natuurlijk steeds welkom!

Jelle Wouters

Nele Demuynck