Nieuwe tekenacademie Rotselaar-Heikant

maandag, 12 oktober, 2009
Nieuwe tekenacademie Rotselaar-Heikant

Leerlingen kunnen ook tijdens de werken hun lessen blijven volgen

Voor de leerlingen van de teken- en muziekacademie van Rotselaar-Heikant komen er grote bouwplannen aan. Gedurende enkele jaren waren zij gehuisvest in het voormalige schoolhuis (Schoolstraat) maar deze infrastructuur toonde gebreken en was niet aangepast aan de noden van het hedendaagse kunstonderwijs. Er zijn plannen om in Rotselaar-Heikant een volledige nieuwbouw te zetten met aangepaste klaslokalen voor de tekenacademie en kleinere lokalen waar de muzieklessen kunnen doorgaan.

Omdat de werken ongeveer 2 jaar in beslag zullen nemen heeft de gemeente een gebruiksovereenkomst afgesloten met de kerkfabriek van de Heikant om gratis gebruik te kunnen maken van het parochielokaal, gelegen aan de kerk. Zo kunnen alle leerlingen van de tekenschool ook tijdens de bouwwerken hun lessen blijven volgen! Om de omgeving aantrekkelijk  en veilig te maken worden de oude scoutslokalen gesloopt.

Het parochielokaal wordt gebruikt tot aan de verhuis naar de nieuwbouw, nadien wordt er voor dit lokaal opnieuw een nuttige bestemming gezocht.

Als CD&V vinden we het belangrijk dat onze kinderen in een eigen, moderne omgeving kunstonderwijs kunnen volgen en daarom investeren we in een functionele en toegankelijke nieuwbouw.