CD&V Rotselaar stelt het volledige team voor waarmee ze naar de verkiezingen trekt: een sterk vernieuwde ploeg met 11 nieuwe kandidaten waarvan maar liefst 5 jongeren. Daarnaat telt onze ploeg heel wat ervaren boegbeelden die de nieuwkomers voluit steunen!

De nieuwe CD&V-ploeg is een goede mix van vernieuwing en ervaren boegbeelden die de nieuwkomers steunen. Het team bestaat uit maar liefst 11 enthousiaste nieuwe kandidaten. Naast 5 jongeren (Ellen De Rijck, Jan Bruyninckx, Roel Poelmans, Brent Gomand en Tessa Heylighen) zijn dit Christof De Coux, Ann Van Criekinge, Lieve De Bondt, Els Heremans, Peggy Du Tré en Cindy Ryckmans.

Sterkhouders Carine Goris (schepen mobiliteit, senioren en milieu) en Gert Heylen (schepen sociale zaken) staan bovenaan op plaats 2 en 3. Gemeenteraadsleden Nele Demuynck, Werner Mertens (voorzitter gemeenteraad) , Ilse Michiels, Patrick Vervoort (fractievoorzitter gemeenteraad) en Mia Van Cleynenbreugel (fractievoorzitter OCMW-raad) vervolledigen de top van de lijst.

Eerder was al bekend gemaakt dat CD&V met Jelle Wouters (33) kiest voor een jonge en dynamische lijsttrekker. Burgemeester Dirk Claes en schepen Dirk Jacobs zullen de lijst duwen. Tussen beide ervaren boegbeelden staat gemeenteraadslid Nathalie Nouwen. Ook de uittredende raadsleden Frank Staes, Dany Van Eylen en Kris Uytterhoeven versterken de ploeg.

“Als volkspartij zorgen we voor een perfecte mix van nieuw talent en ervaren boegbeelden. We leveren 25 sterke kandidaten die actief zijn in onze gemeente. Het zijn betrokken inwoners die midden de mensen staan en als ondernemer of in de scouts, ouderraad, bewonersdienst, chiro en tal van verenigingen luisteren naar de bekommernissen en vragen van onze inwoners”, vertelt CD&V-voorzitter Annemie Meulemans.

“Dit is een ongelofelijk sterke ploeg waarmee we een uitstekende score kunnen behalen. Ik wil de nieuwkomers opleiden en zeg hen als coach de volle steun toe. Ik heb alle vertrouwen in onze lijsttrekker Jelle Wouters waarmee ik nu al als een hechte tandem goed samenwerk” aldus burgemeester Dirk Claes die met volle ambitie naar de verkiezingen trekt.

“De essentie van politiek is midden de mensen staan, luisteren naar wat er leeft en concrete oplossingen realiseren. Onze partij combineert dossierkennis en daadkracht. We kijken met een open, ruimdenkende en vernieuwende blik naar de toekomst. Met dit team luisteren we naar de ideeën van elke inwoner en vereniging. Want we staan altijd open voor nieuwe inzichten. De komende weken werken we verder aan een vernieuwend toekomstprogramma voor de inwoners van onze gemeente”, vertelt lijsttrekker Jelle Wouters.

Van links naar rechts: Jelle Wouters, Roel Poelmans, Ellen De Rijck, Tessa Heylighen, Ilse Michiels, Brent Gomand, Carine Goris, Lieve De Bondt, Christof De Coux, Patrick Vervoort, Jan Bruyninckx, Mia Van Cleynenbreugel, Dirk Jacobs, Kris Uytterhoeven, Nele Demuynck, Patrick Staes, Gert Heylen, Wim Oeyen, Werner Mertens, Els Heremans, Cindy Ryckmans, Dany Van Eylen, Ann Van Criekinge, Annemie Meulemans, Nathalie Nouwen, Vincent Van Opstal, Dirk Claes (én Peggy Du Tré).