CD&V Rotselaar haalde bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen een prachtige score van maar liefst 34,6%. Dit goede resultaat is een grote waardering van de inwoners voor de sterk vernieuwde CD&V-ploeg met een ambitieus plan voor de toekomst van Rotselaar.

CD&V zal de komende beleidsperiode samen besturen met N-VA. De twee grootste Rotselaarse partijen doen dit met een sterke meerderheid van 15 zetels op de 25 in de gemeenteraad. Deze coalitie verenigt de twee grootste partijen en vertegenwoordigt  een overgrote meerderheid van de inwoners.

Huidig CD&V-schepen Jelle Wouters wordt de nieuwe burgemeester. Voor CD&V blijft sterkhouder Carine Goris als schepen actief in het schepencollege naast nieuwkomer Patrick Vervoort. Hij is momenteel fractieleider in de gemeenteraad en voorzitter van de Hagelandse Tennisacademie in Wezemaal.

Daarnaast zal Dirk Claes gedurende drie jaar als schepen zetelen om zijn ervaring en expertise ter beschikking te stellen van de nieuwe beleidsploeg. Dirk Jacobs blijft gedurende één jaar in het schepencollege actief om het lopende project van de nieuwbouw van de kleuterschool in Werchter op een goede manier te kunnen afronden. Nele Demuynck volgt Dirk Jacobs op als schepen. Nele heeft ruime ervaring als gemeenteraadslid en is bedrijfsleider.

Werner Mertens wordt na drie jaar voorzitter van de gemeenteraad. Daarnaast zullen ook Mia Van Cleynenbreugel, Ilse Michiels en Ellen De Rijck zetelen in de gemeenteraad.

De komende weken wordt er werk gemaakt van een nieuw en ambitieus beleidsplan met visie op de toekomst van Rotselaar. Hierbij staan leefbare woonbuurten met bijzondere aandacht voor veiligheid, een actief fietsbeleid en een goede werking van de politiediensten centraal. Evenals een sociaal beleid en een transparante werking van de gemeentelijke diensten met aandacht voor actieve participatie van de inwoners en een heldere communicatie.