Er zijn zopas acht nieuwe digitale Led-borden geplaatst in het 5de en 6de leerjaar van de basisscholen in Rotselaar, Werchter, Wezemaal en Rotselaar-Heikant: een toekomstgerichte investering van 45.000 euro.

Goede werkvormen vinden en leerlingen motiveren is belangrijk in het onderwijs van de toekomst. En daar heb je de juiste infrastructuur voor nodig. Daarom investeert het gemeentebestuur van Rotselaar in haar scholen gericht in ICT en moderne multimedia.

Elke klas in elke lagere gemeenteschool beschikt nu over moderne LED-schermen. Deze interactieve LED-schermen zijn een enorme vooruitgang tegenover de klassieke of gewone digitale borden. De schermen hebben heldere kleuren, een scherpe weergave en zijn gemakkelijk in gebruik. Bovendien geven ze de scholen vele extra mogelijkheden, zowel voor de leerkracht als voor de leerlingen.

Digitaal onderwijs
“Een sterk punt is dat deze borden probleemloos kunnen worden aangesloten op laptops, tablets en digitale fototoestellen, wat de leerkracht extra mogelijkheden geeft om met de leerlingen interactief om te gaan”, vertelt schepen van Onderwijs Dirk Jacobs.

Kwalitatief onderwijs aanbieden in deze digitale maatschappij is steeds nadenken over de klas van de toekomst. “Met dit initiatief zetten we in onze basisscholen alweer belangrijke stap verder in de uitbouw van ons digitaal onderwijs” aldus nog schepen van Onderwijs Dirk Jacobs.