De komende weken krijgen meer dan 4000 Rotselaarse senioren een gloednieuwe brochure in de brievenbus: de seniorengids. De publicatie maakt hen wegwijs in het volledige dienstenpakket voor senioren. Senioren kunnen voortaan ook op een centraal telefoonnummer met al hun vragen terecht.

Er bestaan heel wat diensten, reglementen en bronnen met informatie voor senioren, maar waar begin je met zoeken? De nieuwe seniorengids van Rotselaar werd samengesteld vanuit het standpunt van senioren, in nauwe samenwerking met de seniorenraad. Het is ook diezelfde seniorenraad die via hun leden de seniorengidsen huis aan huis bedeelt. Meteen een goede gelegenheid om elkaar te leren kennen.

Of het nu gaat over een aanpassingspremie voor een woning, de contactgegevens van je wijkagent of waar je terecht kunt voor een computercursus, je vindt het allemaal terug in de seniorengids. Bij elk thema of onderwerp vind je meer informatie terug, digitaal voor wie wil, maar natuurlijk ook telefonisch.

Seniorenloket
Even eenvoudig is het centraal telefoonnummer (016 61 63 80), waar senioren terecht kunnen. Er is uiteraard een verschil tussen senioren van 65 of 95, dus er zijn veel verschillende vragen. Of je nu een overzicht zoekt van de verschillende seniorenverenigingen en de activiteiten voor senioren, of je wil het verschil weten tussen een seniorenflat en een assistentiewoning: alle informatie wordt netjes gebundeld.

“Deze gids is een middel om alle senioren in onze gemeente te informeren en te betrekken bij het gemeenschapsleven. Uit onderzoek bij senioren in onze gemeente blijkt dat er behoefte is aan duidelijke informatie en communicatie en om extra aandacht te schenken aan de kleinere groep eenzamen onder hen”, besluit schepen voor Senioren Carine Goris.