Officiële opening extra kunstgrasveld

zaterdag, 15 oktober, 2016
Officiële opening extra kunstgrasveld

Vandaag is tijdens de ‘Dag van de Inwoner’ het nieuwe kunstgrasveld in Rotselaar officieel ingespeeld.

Het nieuwe voetbalveld in kunstgras versterkt het aanbod van sportfaciliteiten voor onze inwoners.
Deze sportvelden bieden heel wat voordelen. Zo kan er elk seizoen, ook in de natte herfst en winter, op worden  verder gespeeld en zijn er heel wat extra mogelijkheden voor sportkampen tijdens de vakanties.

Deze moderne sportvelden zullen worden gebruikt bij activiteiten zoals de Buitenspeeldag, maar ze trekken ook speciale evenementen aan, zoals de ‘Think Footure Fandag’ van de Rode Duivels afgelopen zomer.

Voetbalclub Sportief Rotselaar was vragende partij om het bestaande natuurgrasveld om te vormen tot een bijkomend kunstgrasveld. Zo kan dit sportterrein veel vaker en intensiever bespeeld worden, een noodzaak gezien de omvang van de club en de succesvolle jeugdwerking.

Dankzij bemiddeling vanuit de gemeente kwam er een akkoord tussen de drie betrokken partijen: Sportief Rotselaar, het gemeentebestuur en Sportoase.

Sportoase heeft de investering gedaan en deze wordt over een looptijd van 15 jaar afbetaald door Sportief Rotselaar. “De gemeente zal borg staan voor de sportvereniging. De kostprijs voor de aanleg van het nieuwe kunstgrasveld is trouwens een stuk lager omdat de basisinfrastructuur hier al aanwezig was”, aldus burgemeester Dirk Claes (CD&V)

Weer een mooie realisatie en samenwerking ten voordele van onze inwoners!
#teamrotselaar