'Prestigeproject' Ter Heide trekt 200.000 sporters per jaar

woensdag, 16 november, 2016
'Prestigeproject' Ter Heide trekt 200.000 sporters per jaar

Domein Ter Heide is bekend tot ver buiten onze gemeentegrenzen. Het sport- en recreatiedomein strekt zich uit over twee locaties, met elkaar verbonden door een mooi fiets- en wandelpad.

In Sportoase De Meander kan je onder andere terecht voor zaalsporten, het zwembad met sauna en heel wat succesvolle groepslessen. Aan Sportoase  'De Toren' zijn  er de voetbalvelden, de Finse looppiste, een multifunctioneel sportveld, het skateterrein, de speeltuin en de polyvalente zaal.

Dat onze inwoners de weg naar dit domein gevonden  hebben, mag blijken uit de cijfers:

De bezoekersaantallen van Sportoase De Meander blijven stijgen. In 2014 stonden  er voor het zwembad en de groepslessen  86.164  bezoekers op de teller. 2015 kende een stijging van  8,5 % en  dit jaar zal de kaap van 100.000 bezoekers overschreden worden. Als we de gebruikers van de sportzaal meerekenen, mag dit cijfer zelfs meer dan verdubbeld worden.

Aan Sportoase De Toren is er eveneens de hele week door veel bedrijvigheid. "Ook de zalen worden steeds vaker verhuurd" weet Dirk Jacobs (voorzitter van het Autonoom Gemeentebedrijf). "Meer dan 100 keer  in  2015, volgens  prognoses nog vaker dit jaar. lnwoners en verenigingen maken dankbaar gebruik van de voordeeltarieven. Het succes van dit project spekt bovendien de gemeentekas,  aangezien  een  deel van  de winst van Sportoase terugvloeit naar de gemeente.