Rotselaar bezoekt Kröv

woensdag, 22 september, 2010
Rotselaar bezoekt Kröv

30 Rotselaarse verenigingen zoeken verbroedering in Duitse Moezelstreek

Zaterdag 18 september brachten meer dan 90 inwoners uit onze gemeente een bezoek aan het prachtige stadje Kröv. Ze vertegenwoordigden er 30 Rotselaarse vereniging en werden getrakteerd op een hartelijk welkom in de Duitse Moezelstreek!  Het Gemeentebestuur van Rotselaar organiseerde de dagtrip om de banden met deze Duitse stad aan te halen met het oog op een nauwere samenwerking in de nabije toekomst.

Het lokale stadsbestuur heette ons dan ook hartelijk welkom en bood een rijkelijk ontbijt aan voor de talrijke Rotselaarse bezoekers. Dankzij de goede voorbereidingen maakten onze Rotselaarse verenigingen meteen kennis met hun partners uit het Duitse verenigingsleven.  Ik ben ervan overtuigd dat verschillende verenigingen binnenkort met de hele groep naar Kröv trekken!

Het zou mooi zijn moest er een blijvende samenwerking uit voortkomen...  Kröv is een mooi en zeer oud stadje - met wijnverbouwers, kloosterlanderijen, authentieke vakwerkhuizen en tal van overblijfselen uit de rijke geschiedenis (oa indrukwekkende burchtruïne).

De omgeving met de talrijke uitzichten is zonder meer uniek!  Het stadje is dan ook uitermate geschikt voor heerlijke wandelingen langs de Moezel of langsheen de prachtige wijnlanderijen.

De uitstekende wijnen van Kröv zijn trouwens een grote trekpleister. Net als Wezemaal organiseert Kröv op het einde van de zomer succesvolle wijnfeesten om de lokale wijnambacht in de kijker te plaatsen.

Meer info: www.kroev.de