Rotselaar: kampvriendelijke gemeente

woensdag, 5 juli, 2017
Rotselaar: kampvriendelijke gemeente

De kampbrochures liggen klaar voor de meer dan 20 jeugdgroepen die Rotselaar deze zomer bezoeken!

"Deze kampfolder bundelt tips en interessante weetjes voor een schitterend kamp" vertelt Schepen voor Jeugd Jelle Wouters.

Alle nuttige informatie zit in de gids: de speelbossen, de evenementen en de recreatiedomeinen in de buurt, maar ook van de dokters en apothekers. Bovendien stimuleren we de bezoekers ook om bij onze lokale handelaars aan te kopen. Natuurlijk vertellen we de bezoekers duidelijk hoe eventuele overlast voor de buren wordt voorkomen.

Ook de gratis toegangstickets voor een duik in ‘de Plas’ zitten mee in de map. Net zoals een toelating voor het organiseren van een kampvuur.

Dit jaar trokken verschillende nationale jeugdverenigingen aan de alarmbel. In Vlaanderen maakt de administratieve overlast het steeds moeilijker om nog kampen te organiseren.

"Rotselaar neemt het voortouw om dit te veranderen. Met deze nieuwe kampbrochure worden onze gasten warm ontvangen" zegt Schepen Jelle Wouters.

Onze jeugdverenigingen zijn gekend voor hun prachtige terreinen en hun goed onderhouden lokalen. In de kampbrochure worden alle jeugdverenigingen opgelijst en promoten we hun infrastructuur. Jaarlijks komen er dan ook tientallen verenigingen in Rotselaar op weekend en op kamp. Dit zorgt voor een sterke financiële steun voor onze verenigingen.

Rotselaar Kampvriendelijke gemeente!