Rotselaar Schoon

Rotselaar Schoon

CD&V STRIJDT TEGEN SLUIKSTORT IN ROTSELAAR

Zwerfvuilactie levert 700 kilogram afval op

CD&V Rotselaar nam met een uitgebreide delegatie van meer dan 15 vrijwilligers deel aan de gemeentelijke zwerfvuilactie op zaterdag 12 mei.

Op verschillende locaties in de 3 deelgemeenten (recreatiedomein De Plas, Grotestraat, Eektstraat, Abdijlaan, Duitsveldbaan, Beversluis) zetten CD&V-leden zich in om de buurten op te kuisen.

Nadien plaatste de gemeente bordjes ‘pas omgeruimd door vrijwilligers’ om de passanten te informeren over de actie en hen te wijzen op de propere buurten.

In totaal werd er met de gemeentelijke actie meer dan 700 kilogram afval opgehaald.

Met deze organisatie, die kadert in een grootschalige campagne tegen zwerfvuil, wilt het gemeentebestuur zich inzetten voor een ‘proper Rotselaar’ en tegelijk de inwoners sensibiliseren.

Sinds 2010 worden in Rotselaar extra inspanningen geleverd tegen zwerfvuil en sluikstorten.

Hier wordt minimum een voltijds werknemer permanent voor ingezet. Daarbij wordt nauwkeurig geregistreerd waar, wanneer en hoeveel afval wordt opgeruimd. Ook via de gemeentelijke vuilbakjes worden wekelijks 10 tot 12 zakken (8 kg per zak) vuil ingezameld. Jaarlijks wordt zo’n 8 ton aan zwerfvuil en sluikstort door de gemeente opgeruimd.

Met deze campagne doet de gemeente Rotselaar een oproep aan alle inwoners om samen de strijd te voeren voor een propere gemeente. CD&V Rotselaar nam alvast zijn verantwoordelijkheid op en verleende graag zijn medewerking aan de succesvolle opruimactie!

Hier kan je de foto's zien : http://rotselaar.cdenv.be/gallerij/rotselaar-schoon