Rotselaarse vrijwilligers in de spotlight

maandag, 31 augustus, 2009
Rotselaarse vrijwilligers in de spotlight

Eind augustus werd een reuze-barbecue georganiseerd voor de Rotselaarse jeugdvrijwilligers en de jobstudenten van de gemeente. Maar liefst 250 jongeren waren hiervoor uitgenodigd!

De Rotselaarse band ‘The Backup Plan’ zorgde voor een zeer gesmaakt optreden. Met dit initiatief willen we de jongeren danken voor hun enthousiasme bij de organisatie van kampen, fuiven, speelpleinen, als jobstudent aan de plas of bij de gemeente, ... Hun inzet bezorgde vele andere jongeren alweer een prachtige zomer!

Ook de monitoren van ‘De Schavuit’ waren present. De Rotselaarse speelpleinwerking ontving deze zomer gemiddeld 80 kinderen tussen 3 en 12 jaar. Hiervoor waren 50 monitoren verantwoordelijk. Deze hechte ploeg werkt gedurende een heel jaar vrijwillig aan de voorbereiding van de speelplein-activiteiten.

Ze werken creatieve ideeën uit en volgen extra cursussen. Op die manier ontpopt de gemeentelijke speelpleinwerking zich tot een prachtig vakantieproject voor kinderen, ouders en monitoren!