Schepen voor Sociale Zaken in Rotselaar

maandag, 4 januari, 2016
Schepen voor Sociale Zaken in Rotselaar

Gert Heylen heeft gisteren op een speciale zitting van de Rotselaarse Gemeenteraad de eed afgelegd als nieuwe schepen. Rotselaar krijgt zo de eerste schepen van Sociale Zaken die de verschillende sociale bevoegdheden samen zal behartigen.

Gert Heylen is getrouwd met Liesbeth en papa van Merel, Linus en Florian en woont in de Kruisboogstraat, aan het station van Wezemaal.

Vanuit het verenigingsleven – onder meer als ACW-voorzitter en lid van KWB en ACV en het oudercomité – zet Gert zich al jaren in voor een sociaal Rotselaar.

Gert is intensief voorbereid op zijn nieuwe opdracht. De eerste helft van deze legislatuur werkte hij als OCMW-raadslid en was hij actief als lid van het Vast Bureau. Daar heeft hij een grondige dossierkennis weten uit te bouwen. Zo kan Gert Heylen nu meteen, vanaf de eerste dag, sterk inhoudelijk voorbereid aan het nieuwe mandaat beginnen.

Door de samenwerking tussen de sociale en de gemeentelijke diensten te versterken, verbetert onze nieuwe schepen de dienstverlening voor de inwoners.

Samen met het Sociaal Huis ondersteunt Gert kwetsbare inwoners van Rotselaar.

Het is de eerste keer dat Rotselaar een schepen heeft die alle sociale bevoegheden samen onder de hoede heeft. Dit is een uitdrukkelijke vraag van CD&V en de beste garantie op een krachtig sociaal beleid ten dienste van onze inwoners.

Als schepen van Sociale Zaken heeft Gert het OCMW, Lokaal Dienstencentrum, Sociaal Huis, ontwikkelingssamenwerking en personen met een handicap als rechtstreekse bevoegdheden.

Aarzel niet om contact op te nemen met Gert. Dit kan via onderstaande kanalen:

heylen.gert@skynet.be
0497/40.32.57