Seniorenweek groot succes!

maandag, 23 november, 2015
Seniorenweek groot succes!

Tijdens de Seniorenweek hebben honderden Rotselaarse senioren zopas geproefd van het ruime aanbod activiteiten en ontmoetingsdagen die in onze gemeente worden aangeboden.

Tussen 13 en 20 november zijn er 25 verschillende activiteiten georganiseerd, verspreid over heel de gemeente. Het brede aanbod van sociale, culturele, sportieve, culinaire en toeristische activiteiten werd gesmaakt: met in totaal 900 deelnemers, 200 meer dan vorig jaar, was deze seniorenweek een groot succes. Meer dan 50 vrijwilligers hielpen mee alles in goede banen te leiden.

“Bovendien betaalt de gemeente de kosten zelf zodat de activiteiten zo goed als gratis worden aangeboden”, licht schepen van Senioren Gie Van Aerschot toe.

Een vaste waarde is het jaarlijkse seniorenfeest, waar maar liefst 800 deelnemers op afkomen. Inwoners worden er getrakteerd op een lekker feestmaal en beleven een gezellige namiddag met een spetterend optreden.

Deze Seniorenweek is echt naar de buurten gegaan. Een goede samenwerking met de buurtcomités, zoals Paar en Hoogland, en de organisatie van speciale middagrestaurants in de deelgemeenten zorgde voor vele enthousiaste inwoners.

“Met bijna 25 procent 60-plussers zijn senioren de toekomst van Rotselaar. Het is dus belangrijk om onze senioren dan ook maximaal te betrekken bij het beleid”, aldus OCMW-voorzitter en schepen Lucia Wouters. “Deze week is een uniek project dat de senioren in de kijker zet en vele inwoners samenbrengt. Het is een groot succes dankzij de grote inzet van de Seniorenraad en talrijke gemotiveerde vrijwilligers”.