Seniorenweek komt naar u toe

vrijdag, 13 november, 2015
Seniorenweek komt naar u toe

Van 13 tot en met 20 november proeven alle senioren in Rotselaar van een ruim aanbod van maar liefst 25 sociale, sportieve, culinaire, culturele of toeristische activiteiten tijdens de seniorenweek.

Met dit unieke initiatief zetten gemeente, OCMW en de seniorenraad van Rotselaar de senioren extra in de kijker. Nieuw zijn de speciale activiteiten die buurten en generaties samenbrengen.

“Senioren kunnen zich inschrijven voor maar liefst 25 sociale, sportieve, culinaire, culturele of toeristische activiteiten. Daarbij komen alle deelgemeenten aan bod, zijn er speciale themadagen en dit alles kosteloos of voor een erg beperkte vergoeding”, licht schepen van Senioren Gie Van Aerschot toe.

Een vaste waarde, waarmee de seniorenweek officieel van start gaat op 13 november, is het jaarlijkse seniorenfeest, waar maar liefst 800 deelnemers op afkomen. Inwoners krijgen er gratis een warme maaltijd aangeboden en beleven een gezellige namiddag ontspanning met een optreden van Vanessa Chinitor en echtgenoot.

Op 14 november, vindt ‘Werchter Binnenstebuiten’ plaats, een unieke samenwerking met de bewonersdiensten Paar en Hoogland uit Werchter. Zo brengt de organisatie de seniorenweek letterlijk tot bij de inwoners thuis. Samen met de seniorenraad wordt ‘Huisje Weltevree’ gespeeld, een nieuw en participatief spel rond valpreventie. Nadien volgt ook de themawandeling ‘wonen in Werchter’ en de inhuldiging van de nieuwe petanquebanen in Werchter-centrum.

“Met bijna 25 procent 60-plussers zijn senioren de toekomst van Rotselaar. Het is belangrijk om onze senioren dan ook maximaal te betrekken bij het beleid”, aldus OCMW-voorzitter Lucia Wouters. “Deze seniorenweek is een uniek project dat vele inwoners samenbrengt. Het is een groot succes dankzij de enthousiaste inzet van vele gewaardeerde vrijwilligers”.

De seniorenweek is een staalkaart van het ruime aanbod dat er in Rotselaar voor senioren bestaat. Deze seniorenweek gaat echt naar de mensen en buurten toe met activiteiten als ‘Werchter Binnenstebuiten’ en de organisatie van speciale middagrestaurants op verplaatsing.

Zo worden nog meer senioren aangemoedigd om deel te nemen en maken ze kennis met het  aanbod van activiteiten in Rotselaar. Bovendien zijn er speciale evenementen om samen met kleinkinderen te beleven en worden zo ook verschillende generaties in deze unieke week samengebracht.