Sociaal beleid, onze prioriteit

donderdag, 25 juni, 2015
Sociaal beleid, onze prioriteit

Het Lokaal Dienstencentrum 'Oude Pastorie Werchter' staat ten dienste van alle inwoners. U kan er kennis maken met het ruime aanbod van activiteiten en de uitgebreide dienstverlening van het Sociaal Huis.

Het LDC trekt elk jaar honderden enthousiaste inwoners met tientallen verrassende en interessante cursussen voor een breed publiek, ook voor u!

Schepen en OCMW-voorzitter Lucia Wouters: "Een sociaal beleid dicht bij de mensen is een prioriteit voor CD&V Rotselaar. Dit Lokaal Dienstencentrum is, dankzij de inzet van het OCMW en vele vrijwilligers, het sociale gezicht van onze gemeente".

Wat doet het Lokaal Dienstencentrum Oude Pastorie Werchter?
Lokaal Dienstencentrum Oude Pastorie organiseert buurtgerichte ontmoetingen, diensten en activiteiten vanuit een laagdrempelige infrastructuur. Onthaal en ontmoeting, informatieve, recreatieve en vormende activiteiten dragen bij tot een verhoogde zelfstandigheid. Ze versterken het sociale netwerk van de bezoekers.

Een greep uit het aanbod van activiteiten: taalcursussen, teken- en aquarelcursus, repair- en computercafé, yoga, bloemschikken, brei- en creaclub, patchwork, ... De activiteiten worden aangevuld met infosessies, vormingen en workshops over actuele thema’s zoals koken, computercursussen, mindfulness, …

LDC Oude Pastorie beschikt ook over een uitgebreide sociale dienstverlening die de thuiszorg ondersteunt:

- Boodschappen-, gezelschaps- en klusjesdienst
- Bedeling van maaltijden aan huis
- Mantelzorgtoelage
- Middagrestaurant