Sociaal Huis in Rotselaar opent de deuren

zondag, 6 september, 2009
Sociaal Huis in Rotselaar opent de deuren

In Vlaanderen bestaat een zeer uitgebreid aanbod aan sociale dienstverlening in de ruimste zin van het woord. Dit aanbod wordt georganiseerd door diverse actoren, zowel “private” als “openbare”.
Omdat het moeilijk geworden is in dit grote aanbod zijn weg te vinden werd door de decreetgever aan de lokale besturen gevraagd om een ‘SOCIAAL HUIS’ op te richten.

Het”SOCIAAL HUIS” te Rotselaar, kwam tot stand in nauw overleg tussen het gemeentebestuur en het OCMW en wordt opgevat als een “aparte dienst”.

De opdracht van deze dienst is de inwoners op de meest efficiënte wijze en via de kortste weg naar de gewenste dienst te loodsen. Dit kan op twee verschillende wijzen: of men verstrekt onmiddelijk de nodige informatie (meestal bij eerder aanvoudige vragen) of men verwijst door naar de bevoegde dienst die de persoon in kwestie helpen kan. In principe zijn de contacten met het SOCIAAL HUIS bijgevolg éénmalig.

Vanaf nu zal u ook in de “Info Rotselaar” een aparte rubriek “SOCIAAL HUIS” terugvinden, waarin u geïnformeerd wordt over de verdere evolutie van dit nieuwe initiatief.

WAT & WAAR?
Het SOCIAAL HUIS ‘DE OUDE PASTORIE’
Werchterplein 21, 3118 Werchter

WANNEER & HOE BEREIKEN?
Openingsuren: maandagavond van 18u tot 20u uur en dinsdagvoormiddag van 09u tot 12u.
Telefoon: 016 / 60 61 61 - e-mail:
sociaalhuis@ocmwrotselaar.be