Speelbos Werchter

zondag, 29 november, 2015
Speelbos Werchter

Na de opening van het Waterdraakje in Wezemaal is nu ook het tweede bos ‘t Speelhol in Werchter officieel in gebruik genomen.

CD&V Rotselaar vindt het belangrijk dat onze kinderen buiten in het groen kunnen spelen.

Het stuk grond (langs de Nieuwebaan) werd recent aangekocht door de gemeente. Zo verzekeren we dat deze gronden niet in privébezit terecht komen. De aankoop is als natuurproject ingediend zodat de kosten voor 80% door de provincie zijn terugbetaald.

Werchter-centrum krijgt zo één grote, groene speelzone van aan het chirodomein langs het speelbos tot en met de uitgestrekte terreinen van ANB (Agentschap Natuur & Bos). Speciale aandacht gaat er naar natuurontdekking en biodiversiteit. Dit vind je ook terug in de inrichting van het speelbos met een insectenhotel en een broedplaats voor steenuilen.

CD&V wil op korte termijn ook andere speelzones openen voor bezoekers. Deze bossen geven extra ruimte om er in de vrije natuur te wandelen en te ravotten. Zo wordt het prachtige natuurgebied ‘De Gevel’ in Rotselaar momenteel ingericht als nieuw wandelnetwerk.

En samen met ‘Werchter Park’ bekijken we om ook de bossen rond het festivalterrein van Rock Werchter open te stellen en er een echt ‘belevingsbos’ van te maken!