Subsidies voor Rotselaar: ruim 4 miljoen die de gemeente recupeert!

donderdag, 24 november, 2011
Subsidies voor Rotselaar: ruim 4 miljoen die de gemeente recupeert!

Subsidies voor Rotselaar! Ruim 4 miljoen die de gemeente recupeert!

CD&V Rotselaar wil blijvend vernieuwen in de hele gemeente. Daarom gaat het gemeentebestuur telkens na of we subsidies kunnen krijgen voor onze gemeentelijke projecten.

Zo halen we jaarlijks heel wat financiële middelen naar Rotselaar en slagen we erin om permanent te blijven investeren! Een greep uit het aanbod van de laatste weken:

• Na de Vlaamse subsidie ontving Rotselaar zopas nog 147.000 euro van de Provincie Vlaams-Brabant voor de renovatie van het Vrijetijdscentrum De Mena’. In totaal ontving onze gemeente voor 600.000 euro subsidies voor de Mena.
  • Werchter ontvangt 132.000 euro van Toerisme Vlaanderen en het Provinciebestuur voor de verdere uitbouw van Rock Werchter X. In totaal ontving de gemeente 345.000 euro voor het belevingscentrum Rock Werchter.
  • De gemeente recupereert  21% aan btw voor het ganse sport- en recreatieproject Ter Heide na het afsluiten van een ruling met de btw-administratie. Op 10 miljoen euro is dit een winst van maar liefst 2,1 miljoen euro. Daarnaast werden subsidiedossiers ingediend voor de sportvloer van de sporthal en een bijkomende Finse looppiste: in totaal voor 80.000 euro.
  • Rotselaar heeft 1,1 miljoen euro subsidie ontvangen voor de rioleringswerken in de Panoramalaan, Heirbaan-Eekhoornlaan-Nachtegalenstraat en Langestraat-Beversluis-Kruisboogstraat.