#teamrotselaar maakt werk van kwalitatieve kinderopvang

vrijdag, 3 februari, 2017
Gemeenteraadsleden Nathalie Nouwen en Ilse Michiels aan de BKO in Heikant

Onder impuls van CD&V is de zorg voor onze kinderen een echte prioriteit in onze gemeente.  “Naast de vernieuwde werking van de kinderopvang wordt ook de infrastructuur aangepakt”,  vertelt schepen van Kinderopvang Jelle Wouters.

Zopas werd het vernieuwingsproject van de Buitenschoolse Kinderopvang (BKO) in Werchter afgerond. Het sanitair en de brandveiligheid kregen extra aandacht. Het gebouw kreeg een nieuwe traphal met een nieuwe binnentrap. Daarnaast werd er aan de buitenzijde ook een brandtrap geplaatst.

Op zolder is isolatie aangelegd en in de kelder nieuwe verlichting geplaatst. Bijkomend werd er ook voorzien in een gloednieuwe isolerende voordeur met toegangsbeveiliging. Met dit project investeren we meer dan 85.000 euro in Werchter. Het garandeert een veilige, speelvriendelijke en energiezuinige infrastructuur met betere isolatie.

Zopas is ook de kinderopvang in Rotselaar-Heikant grondig vernieuwd. Onder meer de brandbeveiliging, verwarming en het sanitair zijn er aangepakt. Daarnaast krijgen de speelkamers een stevige opknapbeurt. Hier is voor meer dan 76.000 euro geïnvesteerd in vernieuwde speellocaties voor onze kinderen.