Vernieuwing speelplaats school Rotselaar-Heikant

dinsdag, 3 november, 2015
Vernieuwing speelplaats school Rotselaar-Heikant

Een nieuwe speelplaatsoverkapping van maar liefst 140 m² biedt extra comfort en speelplezier voor meer dan 330 kinderen.

Tijdens het Herfstfeest van de gemeentelijke basisschool in Rotselaar-Heikant wordt de nieuwe speelplaatsoverkapping feestelijk geopend. Het nieuwe afdak biedt meer comfort en speelplezier voor de meer dan 330 kinderen van de school.

Het grote, moderne afdak garandeert aan de vele leerlingen maar liefst 140 m² extra droge speelruimte bij regenweer. Bovendien zorgt de nieuwe overkapping ook voor een overdekte verbinding tussen de kleuter- en de lagere school.

Nathalie Nouwen, voorzitster van de ouderraad reageert verheugd op de realisatie: “Zowel de leerkrachten als de ouders waren vragende partij om de speelplaats te voorzien van een nieuwe, grote overkapping. Zo vergroot de speelplaats bij regenweer enorm in oppervlakte en kunnen onze kinderen er blijven ravotten.

Goede samenwerking tussen gemeentebestuur en ouderraad
Het project kost meer dan 60.000 euro en is gerealiseerd dankzij de goede samenwerking tussen het gemeentebestuur en de ouderraad. De gemeente Rotselaar investeerde meer dan 40.000 euro in deze moderne overkapping. De Ouderraad van Rotselaar-Heikant zamelde, met de opbrengst van haar succesvolle activiteiten, de resterende 20.000 euro in. Bovendien nam een ouder-architect het ontwerp voor zijn rekening.

Schepen van Onderwijs Dirk Jacobs zal de vernieuwde speelplaats zaterdag officieel openen. “Voor de gemeente Rotselaar is kwaliteitsvol onderwijs in een moderne schoolinfrastructuur een prioriteit. We investeren daarom jaarlijks heel wat financiële middelen in de vier gemeentescholen in Rotselaar. De nieuwe speelplaatsoverkapping in Rotselaar-Heikant zorgt voor meer comfort en extra speelplezier voor de kinderen”, aldus de tevreden schepen.

De gemeenteschool van Rotselaar-Heikant telt meer dan 330 leerlingen. De nieuwe speelplaatsoverkapping zal gebruikt worden door de leerlingen van de school, maar eveneens tijdens de kinderopvang na schooltijd en tijdens de speelpleinwerking van ‘De Schavuit’ in de schoolvakanties. De werken werden uitgevoerd worden door de firma Verhofsté uit Zele.