Verzorging voor senioren

vrijdag, 17 november, 2017
Burgemeester Dirk Claes, Raadslid Ellen De Rijck, schepen Gert Heylen, vertegenwoordiger Familiehulp en schepen Jelle Wouters

NOAH biedt ontspanning en verzorging aan voor senioren: de succesvolle dienst van Familiehulp, in het Lokaal Dienstencentrum te Werchter, vierde haar verjaardag feestelijk met 200 senioren!

Als eerste in onze regio richtte Familiehulp vijf jaar geleden in Werchter het centrum NOAH op. Senioren kunnen er van maandag tot vrijdag terecht voor dagverzorging en ontspanning. Het Lokaal Dienstencentrum ‘Oude Pastorie’ werkt nauw samen met NOAH en het centrum vindt er ook haar uitvalsbasis.

Senioren met een zorgbehoefte kunnen er met leuke activiteiten (koken, wandelen, uitstappen, kaarten, muziek, handwerk,…) samen een gezellige dag doorbrengen. Verzorgenden van Familiehulp staan klaar met kleine persoonsverzorgende taken (douche/bad, haarverzorging, nagelverzorging, massage,…).

Sinds de oprichting maken reeds een 15-tal personen gebruik van deze dienst. Naar aanleiding van het 5-jarig bestaan van NOAH werd een groots volksfeest georganiseerd in cultuurhuis ‘Jack-Op’ in Werchter. Bijna 200 mensen genoten van een mooie namiddag met optredens en pannenkoeken.

"Zo wil NOAH een plaats zijn waar iedereen zich thuis voelt", vertelt schepen van Sociale Zaken Gert Heylen. Het succes van NOAH bewijst de toenemende nood aan dagverzorging. "Samen met het Lokaal Diensencentrum en NOAH willen we onze oudere inwoners een warm thuisgevoel bieden, een gezellige omgeving waarin zij opnieuw vriendschappen kunnen opbouwen" aldus Gert Heylen. Bovendien geven we mantelzorgers op die manier even wat tijd en ruimte voor zichzelf. Dit unieke concept van kleinschalige dagverzorging sluit perfect aan bij onze visie over zorg op maat.