Vrijwilligers Lokaal Dienstencentrum breien voor goede doel

donderdag, 12 januari, 2017
Schepen Gert Heylen met de vrijwilligers op het afsluitmoment.

De warmste week is weer een beetje warmer geworden, dankzij de actie 'Brei eens voor een ander' van het lokaal dienstencentrum 'Oude Pastorie'.

Tientallen vrijwilligers maakten breiwerkjes voor Vogelzang, het Centrum voor Integrale Gezinszorg in Brussel.

"De vele vrijwilligers kwamen sinds augustus twee keer per maand samen om te breien, maar ook thuis kletterden de breinaalden bedrijvig verder voor het goede doel" vertelt schepen van Sociale Zaken Gert Heylen.

Het resultaat is een massa breiwerkjes - kleding en accessoires - die worden geschonken aan het Centrum voor Integrale Gezinszorg Vogelzang, een Brusselse organisatie die steun biedt aan gezinnen, alleenstaande vrouwen met kinderen, zwangere vrouwen en minderjarigen die in een kwetsbare situatie verkeren.

Vogelzang biedt zowel administratieve, juridische, sociale en psychologische hulp met als doel om weer zelfstandig te kunnen wonen.

“De specifieke aandacht van Vogelzang gaat naar de moeder-kind relatie en de voorbereiding op een geboorte”, aldus nog schepen van Sociale Zaken Gert Heylen.
“Met deze breiwerkjes geven we hen graag een extra duwtje in de rug. Een win-win situatie, want de vrijwilligsters beleefden veel plezier tijdens de bijeenkomsten en de breiwerkjes komen heel goed terecht bij jonge mensen die het nu wat moeilijker hebben.”