Wonen in eigen gemeente

woensdag, 23 november, 2011
Wonen in eigen gemeente

Op het terrein Grotestraat-Kleinstraat in Werchter realiseerde het Rotselaarse gemeentebestuur een eigen verkaveling. Deze biedt plaats aan maar liefst 50 nieuwe wooneenheden. Met dit project wil CD&V de eigen inwoners een betaalbare woning aanbieden. Zo kunnen jonge mensen en gezinnen in Rotselaar blijven wonen.

Ondertussen werden bijna alle 30 bouwkavels verkocht en zijn al heel wat huizen in aanbouw. We zijn dus duidelijk is ons opzet geslaagd: de gronden in deze gemeentelijke verkaveling kostten slechts 145€/m² wat zeker 20% onder de gebruikelijke marktprijs ligt.

Sinds dit najaar worden er op dezelfde verkaveling ook elf bijkomende eengezinswoningen te koop aangeboden dankzij een samenwerking tussen Interleuven (bouwheer) en de gemeente Rotselaar (eigenaar gronden en verkoper).

CD&V ijvert ervoor dat ook in de toekomst nog soortgelijke woonprojecten worden opgestart zodat meer betaalbare bouwgronden ter beschikking van onze (jonge) inwoners kunnen worden gesteld.