Toekomstplan

Klaar voor de toekomst: 90 idee├źn voor onze gemeente

De voorbije maanden vroegen we honderden inwoners: “Hoe zou jij Rotselaar omschrijven?” Het antwoord?

“Een groene gemeente met een centrale ligging, waar het fijn om wonen is. En bovendien een warme thuis, met een sterk dorpsgevoel: da’s te danken aan het hechte verenigingsleven en de vele evenementen.” Een antwoord dat ons als muziek in de oren klinkt. De voorbije jaren hebben we – elke dag opnieuw – ons best gedaan om een groene, hechte en levendige gemeente te creëren.

Maar Team Rotselaar denkt al vooruit… We broeden constant op ideeën die de toekomst bepalen. Daarom bogen we ons ook over een tweede vraag: hoe zou Rotselaar er in de toekomst best uitzien? Ook hier klonk het antwoord luid en duidelijk. En dat antwoord vormt de basis voor ons toekomstplan.

De komende jaren willen we…

… veilig fietsen mogelijk maken en een voorbeeld zijn op vlak van duurzame mobiliteit
… onze groene ruimte beschermen
… de scholen verder moderniseren
… de dorpskernen leven inblazen met creatief ondernemerschap (steun aan handelaars, pop-up, beleving, …)
… een aantrekkelijke woongemeente blijven, met een betaalbaar woningaanbod dat inspeelt op nieuwe woontrends
… actieve inwoners (verenigingen) en kwetsbare burgers steunen
… luisteren naar iedereen (participatie)

Kortom, we zetten Rotselaar op de kaart met een gedurfde en vernieuwende toekomstvisie. CD&V Rotselaar kiest voor ‘slim samenleven’.

Hoe we dat doen?
Dat ontdek je in dit toekomstplan, met maar liefst 90 concrete voorstellen voor Rotselaar, gespreid over vier werven: mobiliteit, zorg, wonen en ontspanning.