Rotselaar krijgt een prachtig Huis van het Kind. De nieuwbouw komt in de Kapelstraat, naast school De Straal. Dit wordt ook de thuisbasis van Kind & Gezin. Want we willen deze dienstverlening voor alle gezinnen in eigen gemeente, dicht bij huis, verzekeren.  De gemeente investeert dan ook 390.000 euro in een energiezuinige nieuwbouw die goed toegankelijk is. De bouwwerken starten al na de zomer.

"Als mama besef ik dat elk gezin soms nood heeft aan ondersteuning. Bij het Huis van het Kind kan je daarom terecht met al jouw vragen. Verder kan je er ook andere ouders ontmoeten, tips uitwisselen en workshops volgen. Want onze jonge gezinnen verdienen echt alle steun" vertelt schepen van Gezin Nele Demuynck.

De coördinator van Huis van het Kind is ondertussen al van start gegaan. Centraal in de werking staat het geven van advies bij het opvoeden, vanaf de geboorte tot en met het grootbrengen van jouw tiener(s). Daarnaast willen we toekomstige ouders wegwijs maken in aanbod van kinderopvang en inzetten op preventieve gezondheidszorg en de uitbouw van een gezinsvriendelijk vrijetijdsaanbod.

Enkele succesvolle acties werden al uitgewerkt, zoals de studieruimtes voor studenten en vrijetijdspakketten voor kansarme gezinnen.  De komende jaren wordt er ook gefocust op het organiseren van ontmoetingsmomenten, peuterpunten en kindercarrousels. Zo realiseren we met #teamrotselaar een toekomstgericht beleid waarbij onze jonge gezinnen centraal staan!