Deze weken wordt er hard gewerkt in de Rotselaarse straten. Heel wat vernieuwingswerken worden uitgevoerd om de straatinfrastructuur te verbeteren. Het gaat zowel om asfalteringen, betonwerken en nieuwe wegmarkeringen.

De Schrikstraat, Catharinalaan, Duitsveldbaan, Holsbeeksebaan, Kerkebroekstraat en Vlagstraat worden opnieuw geasfalteerd. “We kiezen ervoor om net deze straten te vernieuwen omdat het fietsstraten zijn of goede fietsverbindingen naar de scouts, chiro of het jeugdhuis. Zeker voor fietsers is een goede rijbaan zonder putten heel belangrijk, vertelt schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Carine Goris.

Tegelijk worden er ook veel betonplaten vervangen om de rijbaan te verbeteren. Ook het verkeersplateau in de Hogeweg zal worden vernieuwd. In een volgende fase van dit werk zullen er op verschillende plaatsen ook nieuwe voegvullingen gebeuren. Dit verbetert de kwaliteit van de rijbaan en neemt enige geluidshinder of trillingen weg voor de buurt. De gemeente investeert in totaal maar liefst 327.000 euro in dit vernieuwingsproject.

Daarnaast zal de signalisatie in fietsstraten de komende weken worden aangevuld. Om er de verkeersregels beter af te dwingen komen er extra wegmarkeringen, infoborden en smileymeters die bestuurders op hun snelheid wijzen. “Deze maatregelen passen in het fietsplan van Rotselaar waarbij de herkenbaarheid van de fietsstraten worden verhoogd”, aldus nog Carine Goris. Dit is een bijkomend gemeentelijk investeringsproject van 50.000 euro.